Nie ulega żadnym wątpliwościom, że w XXI wieku marketing internetowy stał się jednym z najważniejszych – lub nawet najważniejszym – sposobów, które pozwalają przedsiębiorcy na dotarcie do nowych klientów oraz utrzymanie dotychczasowych nabywców. W związku z tym praktycznie każda firma, nawet jeśli jest to niewielki, rodzinny lokal usługowy, powinna mieć własną stronę internetową, a także prowadzić działania w celu promowania marki w internecie. W obecnych czasach, kiedy w coraz większym stopniu przenosimy się do rzeczywistości wirtualnej, to właśnie dzięki temu można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, którzy na co dzień korzystają z wyszukiwarek, social mediów itp.

Jak zdobyć nowych klientów w XXI wieku za pomocą internetu?

Jak już wiesz, kluczem do sukcesu jest promowanie marki w sieci. Jednym ze sposobów, które pozwalają w osiągnięciu tego celu, jest pozycjonowanie stron internetowych (SEO, z ang. Search Engine Optimization). Jeśli właściwie podejdziesz do optymalizacji treści znajdujących się na stronie internetowej, będziesz w stanie uzyskać dla swojej witryny wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania uzyskiwanych przez użytkowników w internecie. Tym samym sprawisz, że klienci szukający produktów lub usług, które oferuje Twoja firma, będą mieli większą szansę to, że trafią właśnie na Twoją stronę internetową.

Pozycjonowanie SEO to nie wszystko

Pozycjonowanie SEO stron internetowych to ważny, ale nie jedyny sposób na to, by zwiększyć widoczność marki przedsiębiorstwa w przestrzeni wirtualnej. Kolejną metodą pozwalającą na osiągnięcie tego celu jest płatna reklama internetowa. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań w tym zakresie jest reklama w Google Ads (Google AdWords). W ramach Google Ads przedsiębiorca może wykupić reklamę swojej firmy. Baner reklamowy pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

To jeszcze nie wszystko, ponieważ warto pamiętać o metodzie znanej jako social media marketing (marketing mediów społecznościowych). Rozumie się przez to aktywność przedsiębiorcy w takich kanałach social media jak na przykład LinkedIn, Facebook, Instagram czy Twitter. Aktywność w mediach społecznościowych odbywa się poprzez publikowanie wartościowych treści (contentu) oraz bezpośredni kontakt z klientami. Poprzez prowadzenie działań w tym zakresie przedsiębiorca ma duże szanse na to, by zbudować pozytywny wizerunek marki, a tym samym zyskać zaufanie ze strony potencjalnych klientów.

Jak znaleźć nowych klientów w XXI wieku za pomocą internetu? Podsumowanie

Jak widzisz, odpowiednio wdrożony marketing internetowy oferuje wiele narzędzi pozwalających na dotarcie do nowych klientów. Do ciekawych rozwiązań w tej kategorii zalicza się między innymi następujące rozwiązania: pozycjonowanie stron WWW, reklama internetowa Google Ads, tworzenie wartościowych treści (content marketing) oraz social media marketing, czyli budowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych. Aby zwiększyć skuteczność działań marketingowych, warto zdecydować się na usługi świadczone przez profesjonalistów (pozycjonowanie stron WWW w Lublinie).

Jak dotrzeć do nowych klientów?