E-booki znajdują coraz większą rzesze zwolenników, zwłaszcza wśród ludzi młodych, zafascynowanych technologicznymi nowinkami i bez oporów sięgających po tablety oraz empeczwórki. Jednak najlepszymi odbiorcami tego typu specyficznych wydawnictw jest pokolenie obecnych trzydziestokilkulatków. To właśnie z tej grupy rekrutują się osoby, które cenią szybki dostęp do fachowych informacji i chętnie inwestują w nowoczesne urządzenia (dobry notebook lub tablet kosztuje od 300 do 1000 zł). Jeśli więc zamierzamy zarabiać na własnej wiedzy i czerpać zyski ze sprzedaży e-booków, weźmy pod uwagę preferencje tej grupy czytelników.

Oczywiście, może się zdarzyć, iż nasz e-book, zawierający miłosne liryki lub powieść utrzymaną w klimacie fantazy, okaże się wydawniczym hitem i przyniesie nam krociowe zyski. Jednak największym zainteresowaniem klientów cieszą się różnego rodzaju poradniki. Dzieląc się z odbiorcami specjalistyczną wiedzą mamy więc o wiele większą szansę, iż zarobimy na sprzedaży e-booka.

Czym jest e-book

E-book jest odpowiednikiem tradycyjnej książki, tyle tylko że w wersji elektronicznej. Może zostać złożony przez profesjonalnego grafika i zawierać elementy typowe dla wydawnictw książkowych (np. specjalnie zaprojektowaną okładkę, redakcyjną stopkę lub numer ISBN). Jednak może również wyglądać jak zwykły dokument tekstowy i przypominać wydruk z Worda. Najczęściej e-booki są zapisywane w specjalnych rozszerzeniach, które pozwalają na odczytanie pliku na dowolnym komputerze, niezależnie od systemu operacyjnego i wgranych programów. Jest to z reguły format PDF, choć zdarzają się e-booki w innych rozszerzeniach.

Razem czy osobno?

Decydując się na samodzielne wydanie e-booka, musimy zainwestować w jego skład i łamanie, a następnie umiejętnie zareklamować jego zalety. W tym celu musimy założyć własną stronę internetową oraz aktywnie promować naszego ebooka w sieci. Nawet najbardziej atrakcyjny dla czytelników poradnik nie znajdzie nabywców, jeśli nie będą wiedzieli o jego istnieniu.

Dlatego dobrym pomysłem jest nawiązanie współpracy z internetowym wydawnictwem specjalizującym się w publikacji i sprzedaży e-booków. Najczęściej wydawnictwo bierze na siebie prace redakcyjne, w zamian za to dzieli się z autorem zyskiem (będącym pochodną ilości pobrań). E-book automatycznie trafia do internetowej księgarni i jest na jej stronie profesjonalnie promowany (a także zabezpieczony przez nielegalnym ściąganiem).

Dodatkowe profity

Niektóre wydawnictwa (np. Złote Myśli czy Nexto.pl) proponują również autorom udział w programie partnerskim, który może stać się dodatkowym źródłem dochodów. Autor e-booka jest zachęcany do otworzenia wła­snego sklepu internetowego i zarabiania na sprzedaży książek. Za każdego sprzedanego za pośrednictwem swojej strony e-booka otrzymuje prowizję od 7,5 do 20% oraz tzw. wieczną prowizję (niekiedy również prowizję za rozwój własnej sieci sprzedażowej). Czasami partner może liczyć na niewielki bonus pieniężny (tzw. starter), ma również możliwość konsultacji z działem marketingu wydawnictwa za pośrednictwem skypie.

Zarabiaj na wiedzy – tworzenie i sprzedaż e-booków

Dodaj komentarz