Coraz częściej na polskich ulicach spotykamy projekty nieznanych, młodych, ale ambitnych projektantów i twórców, którzy w odpowiedzi na oferowane przez duże koncerty ubrania, postanowili zmienić wygląd polaków i polskich ulic. Jakie są główne przesłanki rozpoczęcia działalności tego typu? Czy jest ona opłacalna? Od czego należy zacząć?

Produkcja własnej linii ubrań wiąże się przede wszystkim ze stworzeniem spójnej identyfikacji wizualnej przyszłej marki. Warto zastanowić się, do kogo będzie ona kierowana i tym samym ustalić, jaki rodzaj ubrań będzie oferowany: czy będą to ubrania casualowe, sportowe czy też galowe. Kolejnym krokiem jest wybór odpowiednich materiałów i oczywiście zaprojektowanie wzorów. Wiele młodych przedsiębiorców decyduje się iść w jakość swojego produktu, a nie ilość. To prawidłowy krok ? niewielki wybór, ale konkretne wzornictwo, dobre materiały oraz skrupulatnie przygotowane kroje to gwarancja sukcesu.

Co mówią młodzi przedsiębiorcy, pytani o powody rozpoczęcia własnej działalności? Na podstawie przeprowadzonych badań ponad 80% pytanych zgodnie odpowiada, że nie odpowiada im jakość i adekwatnie: ceny produktów oferowanych przez znanych producentów marek odzieżowych. O tych aspektach mówią również młodzi konsumenci, którzy poszukują nie tylko oryginalnego wzornictwa, ale przede wszystkim trwałych materiałów. Co ciekawe, ankietowani śmiało odpowiadają, że za dobrą jakość odzieży są w stanie zapłacić nieco więcej nawet niż w popularnych ?sieciówkach? odzieżowych. Co jeszcze jest powodem do tworzenia własnych marek odzieżowych? To również odpowiedź na nietypowe trendy, które niechętnie są uwzględniane w światowych kolekcjach. Często motywy popularne, które pojawiają się nagle i szybko zyskują popularność nie są zauważane przez wielkie koncerny, a konsumenci na daremno poszukują czegokolwiek, co mogłoby chociaż przypominać modny wzór.

Kolejnym aspektem jest oczywiście możliwość zarobku oraz prestiż ? wiele niewielkich marek tworzonych jest przez ludzi przed 30 rokiem życia. To poważne wyzwanie. Mają oni jednak wiele możliwości promocji i kreowania swojego wizerunku ? poprzez media społecznościowe, aż po targi młodych twórców, odbywające się w każdym większym mieście w Polsce.

Nowe marki odzieżowe – rynek lokalny